Din experiența anilor anteriori reiese că utilizatorii vor frunzării magazinele cu produse de care nu au nevoie imediată, în săptămânile de dinaintea Black Friday, amânând decizia de cumpărare în așteptarea unor oferte speciale.
Când e Black Friday?
Deși conform tradiției americane, Black Friday 2019 este în ziua de după a patra joi a lunii noiembrie (Ziua Recunoștinței), adică pe 29 Noiembrie 2019, în România principalii jucători din piața de eCommerce au setat pentru Black Friday 2019 data de 15 Noiembrie.
Cât durează Black Friday?
Black Friday nu mai reprezintă o singură zi de vânzări ci o perioadă de câteva zile, până la o săptămână cu reduceri marie și strategii de marketing care setează fluxul pe volum.
Cum mă pregătesc de Black Friday?
Pentru a vinde mai mult de Black Friday trebuie stabilite strategii cu mult timp în avans.
Strategia comercială
Trebuie negociate costul de achiziție și stocurile cu furnizorii principali, în această zi volumele tranzacționate fiind cu mult peste media normală. De asemenea departamentul intern de marketing trebuie să stabilească strategia promoțională și modul și perioada în care reducerile se vor aplica, cine va beneficia de ele
Strategia tehnică
Spike-ul de trafic va testa limitele infrastructurii tehnice a magazinului online. Trebuie să te asiguri că poți scala rapid-la cerere resursele serverului pe care este găzduit shop-ul, pentru a asigura accesabilitatea și funcționarea optimă a platformei.
Resursele umane și livrarea
Trebuie să te asiguri că poți scala rapid necesitățile de personal necesar activității și să negociezi din timp serviciul de livrare. Pentru costuri bune și
Strategia de marketing digital
Pentru stabilirea unei strategii pentru marketingul digital avem nevoie de 3 elemente cheie
- date și statistici de trafic din anii anteriori, sau din perioadele în care s-a înregistrat un număr mare de comenzi
- trenduri de piață
- metode și proceduri tehnice de „întâmpinare” a valului de clienți:
- layouri specifice
- bannere
- A/B testing
- oferte promovate
- e-mail marketing
- fidelizare
Campanii de promovare / calificare ante-Black Friday
În strategia de marketing digital se vor avea în vedere un set de campanii de informare și conștientizare a ofertelor și a înrolării magazinului în sistemul de reduceri masive. Aceste campanii vor merge în direcția clienților(e-mail marketing, social media ads & retargeting, google ads remarketing, influenceri & blogeri, etc.) dar și în direcția agregatoarelor, referrerilor și a altor parteneri-generatori de trafic.
Campanii de promovare de Black Friday
Trebuie atent planificată strategia de promovare în ziua/-lele de Black Friday. În primul rând pentru a putea onora toate comenzile fără a pierde din calitatea serviciilor oferite.
Să nu uităm că un magazin online nu este altceva decât
„Achiziția de timp oferind la schimb încredere”
cf. unui studiu al Academiei de Științe Economice București
Un alt aspect important este bugetul de promovare. Costul promovării în ziua de Black Friday este mult mai mare decât într-o zi obișnuită, deoarece competiția și aglomerația pe aceleași canale de promovare este mult mai mare. Un factor important care va influența pozitiv costul promovării de black-friday este dimensiunea și calitatea bazei de date interne cu clienți sau potențiali clienți. Costuri mai mici per conversie se pot înregistra utilizând metode de promovare prin SMS Marketing, e-Mail Marketing, Facebook Retargeting, Google Ads Display remarketing și altele
Politica de comisionare referreri și strategia din relația cu influenceri de asemea poate aduce conversii noi și foarte bune.
Dacă vrei să vinzi mai mult în perioada comercial-festivă de Black Friday, trimite-ne un mesaj!
You must be logged in to post a comment.