Creatori de branduri
Cum te putem ajuta
Esti in cautarea unui partener pentru proiectul tau de branding?
Echipa pluridisciplinara te pot ajuta dealungul intregului proces de creare brand. De la alegerea numelui si design pana la realizarea strategiei de dezvoltare si comunicare. Pentru branduri deja existente putem asigura auditul de brand si strategia de revigorare si adaptare a brandului la noul context de piata.
Competentele pe care le utilizam in proiectele de branding sunt:
- strategic management pentru audit si elaborarea strategiei
- market research pentru stabilirea contextului in care ca functiona brandul
- copywriting pentru crearea retoricii si a mesajelor folosite de brand in comunicare
- design grafic pentru crearea pachetului de identitate vizuala a brandului(logo, materiale branduite, prezenta digitala: site si retele sociale, branding intern pentru angajati)
- comunicare si promovarea brandului pe orice piata locala, nationala sau externa, prin metodele clasice si in mediul online
- masurarea periodica, optimizarea si managementul brandului
Ce este un brand?
Definitii
Un brand este suma experientelor pe care un utilizator le are cu un produs sau un serviciu, experiente in urma carora apar reputatia si asteptarile de beneficii viitoare.
Definitia clasica a brandului: reprezinta un simbol unic si usor identificabil, un nume, sau o marca inregistrata care au rolul de a diferentia o companie, un produs sau un serviciu de concurenta. Brandul reprezinta practic un declansator vizual, fizic si emotional prin care se creeaza relatiile cu clientii.
Este brandul un simplu logo?
NU. In mod cert un brand modern nu este un simplu logo, asa cum era definit cu cateva decenii in urma, comportamentul de achizitie al consumatorilor fiind mult mai complex odata cu aparitia noilor tehnologii de comunicare si advertising. Logo-ul este un element important al expresiei brandului, dar poate fi definit pe scurt ca fiind doar "semnatura brandului". Exista insa branduri celebre ale caror logo-uri sunt atat de cunoscute incat ele sunt asociate direct cu brandul si au devenit expresia incluziva a tututor calitatilor brandului respectiv.
Brandului
Un brand joaca un rol deosebit de important in modul in care o companie, un produs sau un serviciu sunt percepute de clienti. De asemenea e cunoscuta plusvaloarea financiara pe care existenta unui brand o poate aduce unei companii. Apar adesea top-uri diverse in care sunt analizate "cele mai valoroase branduri" din lume sau locale.
Pe scurt, rolurile principale ale unui brand sunt:
- Individualizarea companiilor, produselor sau serviciilor. Majoritatea pietelor devin din ce in ce mai aglomerate, clientii fiind pusi in fata unei oferte vaste din care pot alege orice doresc. Timpul fiind limitat, vor decide rapid sa alega un brand care se diferentiaza de celelalte.
- Crearea loialitatii si retentiei in randul clientilor, partenerilor si angajatilor. Acestia vor metine optiunea in privinta unui brand ale carui caracteristici le sunt cunoscute.
- Protectia pretului. Un brand are capacitatea de a actiona ca un vector pentru politica de preturi, acesta asigurand suportul pentru crestere mai usor acceptata de catre cumparatori.
Branding
este Branding-ul
Branding-ul este procesul prin care se construieste un brand nou sau prin care se actualizeaza unul deja existent.
Branding-ul reprezinta si suma actiunilor prin care se intretine un brand deja existent pentru ca acesta sa isi mentina sau sa isi creasca cota de piata.
de Branding
- Branding de companie(corporatist)
- Branding intern
- Branding extern
- Branding de produs
- Branding de servicii
- Branding personal
- e-Branding
- Branding guvernamental
- Branding de natiuni